Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2016

Ωραιοκαστολάτρες και Ωραιοκαστρομάχοι

Είμαι πολύ προβληματισμένος με αυτή την ιστορία με τα παιδιά των προσφύγων – μεταναστών. Παραθέτω μερικές σκόρπιες σκέψεις.

Στα σχολεία, λέει, θα λειτουργήσουν τάξεις ένταξης των παιδιών αυτών.

Τα ερωτήματα που μου γεννιούνται είναι πολλά.

Δεν μπορούμε να κολλάμε την ταμπέλα «προσφυγόπουλο» σε ένα κουτί και να τα βάζουμε όλα μέσα σε αυτό. Η ταμπέλα αυτή, ακόμα και να τοποθετείται με συμπάθια, είναι το ίδιο ρατσιστική με αυτή που θέτει ο ξενοφοβικός.

Τα παιδιά αυτά προέρχονται από διαφορετικές χώρες, με διαφορετικές γλώσσες και διαφορετικό εκπαιδευτικό υπόβαθρο.

Όπως βλέπουμε στα καθημερινά, συχνά πολύ άγρια, επεισόδια μεταξύ των διαφορετικών εθνοτήτων μέσα στους καταυλισμούς οι διαφορές μεταξύ τους, πολλές φορές, είναι τεράστιες και η έχθρα που τους χωρίζει μεγάλη. Θα δεχτούν άραγε αυτά ή οι γονείς τους να συνυπάρξουν στην ίδια τάξη;

Μέσα στα παιδιά αυτά πιστεύω ότι θα υπάρχουν από παιδιά που έχουν λάβει μια καλή μόρφωση, ακόμα και σε Αγγλόφωνα ή Γαλλόφωνα σχολεία, μέχρι παιδιά που δεν έχουν πάει ποτέ σχολείο. Πώς μπορεί κάποιος να το διαχειριστεί αυτό;

Σε ποια γλώσσα θα γίνονται τα μαθήματα ένταξης και από ποιους δασκάλους; Ακόμα και αν βρεθούν τα χρήματα για να προσληφθούν οι απαραίτητοι δάσκαλοι, ποια θα πρέπει να είναι τα προσόντα τους για να ανταποκριθούν στο έργο αυτό; Ο χωρισμός στις τάξεις θα γίνει με βάση την γλώσσα που θα μιλούν, την ηλικία ή τις γνώσεις; Υπάρχει άραγε η δυνατότητα να έχουμε τόσες πολλές τάξεις; Διάβασα ότι αφού τα παιδιά και οι οικογένειες τους δεν θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα, θα διδάσκονται την γλώσσα της χώρας στην οποία θέλουν να μεταβούν. Διάβασα μάλιστα το παράδειγμα του μαθήματος Γερμανικών ή Σουηδικών. Αφού είχαμε τέτοια άνεση να εξασφαλίζουμε καθηγητές ξένων γλωσσών γιατί έγιναν περικοπές στο μάθημα της ξένης γλώσσας στα Ελληνικά σχολεία;

Τα παιδιά αυτά θα προέρχονται από καταυλισμούς στους οποίους θα πρέπει να επιβιώσουν τον χειμώνα σε σκηνές με θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, μέσα στις λάσπες και την βρωμιά. Η παρακολούθηση των «μαθημάτων» θα είναι ίσως γι αυτά ο μόνος τρόπος να περάσουν λίγη ώρα σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον, καθαρό και ζεστό. Θα δέχονται άραγε να επιστρέψουν στους καταυλισμούς ή θα προτιμούν να παραμείνουν μέσα στο σχολείο με ότι αυτό συνεπάγεται; Μιλώντας για ζεστά σχολεία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μεγάλο ποσοστό σχολείων δεν έχει θέρμανση τον χειμώνα καθώς δεν πληρώνονται οι προμηθευτές πετρελαίου. Πού θα βρεθούν τα χρήματα για να καλυφθούν διπλάσιες απαιτήσεις θέρμανσης, με τα σχολεία να λειτουργούν πρωί και βράδυ; Αν βρεθούν τώρα γεννάται το ερώτημα, γιατί δεν βρίσκονταν πιο πριν.

Τι σημαίνει «τάξεις ένταξης»; Τα παιδιά αυτά θα παρακολουθούν εκεί μαθήματα για μια βδομάδα ή ένα μήνα και μετά θα μπαίνουν στις κανονικές τάξεις του σχολείου; Τα παιδιά θα παρακολουθούν μαθήματα για ένα χρόνο και μετά από κάποια εξέταση θα εντάσσονται στο πρόγραμμα των σχολείων με τα Ελληνόπουλα; Είτε το ένα ισχύει, είτε το άλλο πολύ γρήγορα θα πρέπει να ενσωματωθούν στις κανονικές  τάξεις και αυτό μου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο.

Διαβάζω ότι τα παιδιά που θα πάνε πχ στο σχολείο του Ωραιοκάστρου έχουν εμβολιαστεί. Δεν είμαι γιατρός αλλά έχω παιδιά στα οποία κάνουμε εμβόλια επί πολλά χρόνια. Έναντι ποιών ασθενειών έχουν εμβολιαστεί τα παιδιά των μεταναστών, με ένα μόνο εμβόλιο, και θεωρούνται εμβολιασμένα και γιατί δεν εμβολιάσαμε και τα δικά μας παιδιά με αυτό το μαγικό εμβόλιο και τα τρυπούσαμε τρεις την ώρα, επί χρόνια;

Διαβάζω ότι οι γονείς του Ωραιοκάστρου είναι ρατσιστές και έχουν πέσει οι πάντες να τους φάνε. Δεν ξέρω αν είναι ρατσιστές και πώς έγινε και μαζεύτηκαν τόσοι πολλοί από δαύτους εκεί πάνω. Ξέρω ότι κάθε γονιός έχει δικαίωμα να προβληματίζεται για το σχολείο στο οποίο θα στείλει το παιδί του και να πολεμάει για τις καλύτερες δυνατές συνθήκες μόρφωσης του.

Διαβάζω και γι αυτούς που «άνοιξαν τις αγκαλιές τους» για να υποδεχτούν τα προσφυγόπουλα. Μπράβο και σε αυτούς. Αναρωτιέμαι όμως τι επιπέδου ενημέρωση για όλα αυτά που εξέθεσα πιο πάνω έχουν οι «γονείς του Ωραιοκάστρου» και οι «γονείς με τις φτερούγες». Ωραίες οι αυθόρμητες(;) κινήσεις αγάπης ή εντυπωσιασμού αλλά είναι άχρηστες και επικίνδυνες αν δεν αποτελούν ένα κομμάτι γενικότερου σχεδιασμού. Δηλαδή καλό το «ελάτε» αλλά θα πρέπει να συνοδεύεται και από ένα σαφές πρόγραμμα του τι θα σας κάνουμε και τι θα σας παράσχουμε όταν θα έλθετε.

Δεν πάει καιρός που ένα κόμμα όταν ήταν στην αντιπολίτευση καλούσε τους μετανάστες όλου του κόσμου να περάσουν από την Ελλάδα και σήμερα που κυβερνάει υψώνει φράχτες και αγωνίζεται να απαλλαγεί από την καυτή πατάτα που έβαλε στα χέρια της χώρας.

Βαρέθηκα να ακούω φωνές και ψίθυρους. Βαρέθηκα τις μάζες που άγονται και φέρονται και με εύκολο τρόπο την μια μέρα είναι Ζεσουισαρλίδες, την άλλη Ωραιοκαστρολάτρες και την τρίτη Ωραιοκαστομάχοι.

Καλημέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου