Κυριακή, 19 Ιουνίου 2016

Η γιορτή του πατέρα



Γιορτή του πατέρα σήμερα. Επετειακή ημέρα που δόθηκε στους άνδρες για να μην γκρινιάζουν για την πραγματική βεντέτα των εορτών αυτών, την Γιορτή της Μητέρας. Την γιορτή αυτή δεν την γνώριζα μέχρι που μεγάλωσα. Δεν ξέρω από πότε γιορταζόταν εκτός Ελλάδος, πάντως εδώ την ενσωματώσουμε στο εορτολόγιο μας πρόσφατα, όπως κάναμε με την ώρα της γης, την ημέρα του πιτόγυρου και την παγκόσμια ημέρα φιλίας ανθρώπου – κοάλα. Δεν θυμάμαι να γράψαμε ποτέ έκθεση στο δημοτικό για την «γιορτή του πατέρα» και για αυτό πρέπει να αποδοθούν ευθύνες σε δασκάλους και φιλολόγους.

Ο πατέρας είναι παραδοσιακά ο αρχηγός της Ελληνικής οικογένειας. Δεν είναι τυχαίο ότι το ψηλότερο βουνό της Αττικής φέρει το όνομα «όρος Πατέρας»…

Ο πατέρας, που από τα παιδιά του αποκαλείται και «μπαμπάς» έδωσε το όνομα του στο εντυπωσιακό γλύκισμα «τούρτα Σαβαρέν», που είναι ευρέως γνωστό ως «μπαμπάς με ρούμι».  Ο συνδυασμός του γλυκού με το ποτό βοηθάει πολλάκις τον πατέρα να ανταπεξέλθει στις λαχτάρες που του επιφυλάσσουν τα τέκνα του.

Σε πείσμα τον μαμάδων το μωρό πρώτα λέει «μπαμπά» και ύστερα «μαμά». Μπορεί να βοηθάει και ο φθόγγος που φρενάρει την αμάθητη γλώσσα του μωρού, αλλά τώρα ποιος τα ψάχνει αυτά. Το αποτέλεσμα μετράει, που λένε και στο ποδόσφαιρο.

Ο πατέρας είναι ο ήρεμος καθοδηγητής σε όλα τα βήματα του παιδιού του. Η σταθερά που προσδιορίζει τη πορεία του στη ζωή. Ο συνεγγυητής της σταθερότητας,  αλλά και το άγριο θηρίο που θα επιτεθεί για να κατασπαράξει όποιον τολμήσει να πειράξει τα παιδιά του.

Ο δικός μου πατέρας αποχώρησε από αυτή τη ζωή, ευθυτενής και χαμογελαστός, την στιγμή που εγώ γινόμουν πατέρας για πρώτη φορά πριν από 19 χρόνια. Από τότε δεν έχει περάσει μια μέρα που να μην τον σκεφτώ, ενώ πολύ συχνά ανατρέχω σε όσα μου έλεγε και όσα μου δίδασκε με το παράδειγμα του.

Εδώ και 19 χρόνια έχω το προνόμιο να είμαι πατέρας δύο υπέροχων κοριτσιών που δεν γνωρίζω αν πρόκειται να μου δώσουν ένα ποτήρι κρύο νερό, όταν (σε πολλά χρόνια) γεράσω. Σίγουρα όμως μου δίνουν δύο εξαιρετικούς λόγους για να ζω και να απολαμβάνω κάθε μέρα της ζωής μου και με γεμίζουν χαρά και υπερηφάνεια καθώς θαυμάζω την πορεία τους στη ζωή.

Η φωτογραφία από το σημερινό τους δώρο. Κάτι θέλουν να μου πουν αυτά τα girls… Ευχαριστώ!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου